12Dużo kobiet, zapisując się na zajęcia aerobicu sądzi, że będzie musiała zmusić się do morderczych ćwiczeń ponad siły, by stracić kilka kalorii. Wydaje mi się, że nie mają racji. Zapisując się na takie zajęcia możemy zdecydować czy chcemy zapisać się do grupy początkującej czy zaawansowanej, które różnią się jedynie intensywnością wykonywanych ćwiczeń. W grupie zaawansowanej będziemy musiały dużo szybciej się poruszać, by nie zostawać w tyle. Jakie są dobre cechy aerobicu? Nie da się ukryć, że podczas godzinki ćwiczeń na zajęciach aerobicu tracimy około pięćset pięćdziesiąt kalorii, a w przypadku aerobicu wodnego prawie sześćset. Teraz nasuwa się pytanie który rodzaj aerobicu wybrać: zwyczajny czy wodny? Ja w okresie wakacyjnym proponowałabym drugi rodzaj, ponieważ są to ćwiczenia z wodą, a w wysokich temperaturach na wakacjach byłyby one zwyczajniej przyjemniejsze. Lepiej jest w końcu ćwiczyć pod wodą niż pocić się u upał na ciasnej sal gimnastycznej, prawda? Przejdźmy jednak do kosztów takich przyjemności. Cena takich zajęć odbywających się dwa razy w tygodniu miesięcznie kosztuje w przedziale od osiemdziesięciu do stu złotych w zależności w jakim klubie chcemy ćwiczyć. Niemniej zachęcam do aerobicu, bo uważam, iż jest doskonałym na sprawdzenie samej siebie, swoich możliwości i zrzucenie kilku niepotrzebnych fałdek na brzuchu. Jeśli boisz się sama wybrać na takie zajęcia, to może spróbuj namówić koleżankę.
Sport jest jedną z form rehabilitacji i nie tylko. Dzieci, które mają różnego rodzaju upośledzenia mogą ze skutecznością je korygować w trakcie uprawiania różnego rodzaju sportu. Szczególnie basen i jazda konna mają zbawienny wpływ na organizm takiego dziecka. Nawet w życiu zdrowego człowieka sport ma ogromne znaczenie. Człowiek powinien uprawiać sport gdyż wspomaga on krążenie, przez co poprawia pracę serca. Sport kształtuje różne części ciała. Wspomaga rozwój mięśni a pływanie znacznie poprawia wydolność płuc co jest naprawdę ważnym elementem w zdrowiu człowieka. Szczególnie młodzież powinna regularnie uprawiać sport gdyż jest on naprawdę istotny w dobrym rozwoju organizmu człowieka. Im lepsza sprawność ruchowa tym lepiej człowiek wygląda i znacznie lepiej czuje się w swoim ciele. Jeżeli człowieka wysportowanego dopadnie przeziębienie to znacznie lepiej radzi on sobie z wyjściem z choroby. Kobiety wysportowane mają znacznie łatwiejszy poród i lepiej czują się w czasie ciąży. Jak widać sport jest bardzo istotny w życiu każdego człowieka. Każda matka powinna dopilnować, aby jej dziecko uprawiało jakikolwiek sport. W rozwoju dzieci i młodzieży sport jest wyjątkowo istotny. Rozwój kości może powodować różnego typu skrzywienia i właśnie do ich korekcji potrzebny jest sport. Sport w życiu człowieka powinien być od zawsze. Jeżeli wejdzie on w krew od najmłodszych lat to pozostanie z człowiekiem na całe życie.

22Basen jest coraz popularniejszy wśród młodzieży i już dorosłych kobiet. Kobiecość to piękne ciało i w dzisiejszym świecie kobiety mają świadomość swojej kobiecości, dlatego chcą o siebie dbać. Zadbane i wysportowane ciało może być obiektem pożądania. Na basenie twoje ciało intensywnie pracuje, mięsnie napinają się i działają najmocniej jak mogą, dlatego basen jest jednym z najlepszych sposobów na bardzo szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Bardzo modny ostatnimi czasy jest wodny aerobik. Są to ćwiczenia takie jak na zwyczajnych zajęciach z aerobiku, lecz wykonywane w wodzie. Ćwiczenia te w wodzie znacznie bardziej działają na ciało, ponieważ woda stawia znacznie większy opór i aby wykonać niektóre ćwiczenia musisz włożyć w to więcej siły. Basen obecnie jest również bardzo popularny ponieważ oferuje pełen zakres usług, wspaniałe jacuzzi w którym z pewnością się odprężysz i ujędrnisz swoje ciało zachęca cieplnymi bąbelkami wody. Dla wielu kobiet dietetyk podczas rozpoczynania odchudzającej diety poleca regularne wizyty na basenie jako sport uzupełniający dietę. Na basenie możesz pływać sama swoim tempem lub chodzić na zorganizowane przez trenera zajęcia. Zajęcia z trenerem są bardziej zorganizowane nie możesz na nich ćwiczyć swoim trybem, musisz się dostosować do prowadzącego oraz innych osób ćwiczących. Z pewnością po treningu z trenerem będziesz bardziej zmęczona niż po samodzielnym treningu. Zadbane ciało to piękno. mężczyźni, którzy są koneserami piękna kobiecego ciała z pewnością zwrócą uwagę na ciało kobiety, która widać, że o siebie dba. Zadbane ciało to taki, które jest nie tylko wysportowane, lecz także zadbane poprzez używanie odpowiednich kosmetyków. Jednak nic tak Ne poprawia linii ciała oraz po prostu jego kondycji jak sport. Odpowiednio dobrane ćwiczenia. jeżeli znajdziesz dla siebie odpowiednią dietę i połączysz ją z ćwiczeniami . Odpowiednie ćwiczenia pomagają wykształcić ciało. Piękna linia kobiecego ciała jest tym, o czym marzą kobiety. Często jak widzimy piękną wysportowaną szczupłą kobietę to mamy chęć wyglądać tak samo, lecz bez włożenia w to odrobiny wysiłku nigdy nie osiągniemy takiej sylwetki. Idealna sylwetka jest szczególnie ważna dla kobiet w okresie lata. Latem chcemy się nieco odkryć, pokazać swoje ciało. A przestajemy się wstydzić swojego wyglądu, jeżeli jesteśmy odpowiednio zadbane. Wysportowane ciało zawsze wygląda dobrze, nawet wtedy, kiedy nie jest opalone czy posmarowane balsamem. Jeżeli masz problemy z tuszą warto byś zaczęła korzystać z usług trenera na siłowni lub na basenie. Trener z pewnością pomoże ci wybrać ćwiczenia, które pomogą ci wyrzeźbić odpowiednio ciało. Z pewnością asysta trenera przy ćwiczeniach pomoże ci znacząco skrócić czas pracy nad ciałem w dążeniu do idealnej linii. Idealna sylwetka jest dla naprawdę wielu kobiet marzeniem i celem życiowym do którego chętnie dążą.

52W Polsce istnieje błędny stereotyp, że osoba uczęszczająca regularnie na siłownię musi posiadać w sposób nadludzki rozbudowane mięśnie. Często zastanawiam się czy pogląd ten ma swoje korzenie dzięki programom telewizyjnym lub kreskówkom. Na pewno w dużej mierze tak. Prawda jest taka, że na siłownię może uczęszczać każdy- niezależnie od wieku, płci, wagi czy wzrostu- wystarczy mieć chęci i odrobinę wytrwałości. Od razu mówię, że siłownia nie jest miejscem dla delikatnych dziewczynek bojących się zapachu potu czy intensywnego użycia mięśni. Jednak jeśli jesteś na tyle odważna, by przeciwstawić się obu niebezpieczeństwom, może Cię czekać nagroda. Codzienne ćwiczenia na siłowni kształtują nasze mięśnie, doprowadzając do ich ładnego wyglądu, a niepotrzebne fałdki na brzuchu stają się jedynie wspomnieniem. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to efekt tygodnia, dwóch czy trzech ćwiczeń, ale wielu miesięcy pracy nad swoim ciałem i charakterem. Nie oznacza to, że jeśli chodzimy na siłownię musimy brać jakiekolwiek odżywki na przyrost masy mięśniowej, jak niektórzy sportowcy. Odradzałabym to wręcz, zwłaszcza amatorom, ponieważ efekty mogą być fatalne w postaci zwisających luźno, nieestetycznych fałdów skóry, niszczących wygląd ludzkiej sylwetki. Lepiej jest więc tym razem jednak postawić na naturalność i o budowę swej sylwetki zapracować za pomocą codziennych ćwiczeń. Odrobina dobrych chęci i wytrwałości może zdziałać cuda. Z racji tego, iż kobiety starają się w dużym stopniu dbać o swoją sylwetkę w celu zachowania atrakcyjnego wyglądu tworzone są miejsca pomagające w osiągnięciu tego sukcesu. Kobiety dzisiaj podobnie jak mężczyźni odwiedzają siłownie, a ponadto uczęszczają na aerobiki i inne zajęcia sportowe. W dzisiejszych czasach fitness kluby cieszą się dużą popularnością wśród reprezentantek płci pięknej. Kobiety na takich zajęciach mogą czuć się atrakcyjnie i swobodnie ze względu na duży wybór strojów oraz obuwia do ćwiczeń. Instruktorzy czuwający nad nimi są przyjaźnie nastawieni co pozwala na czerpanie większej przyjemności z udziału w zajęciach. W dzisiejszym świecie, gdzie tak często brakuje czasu na relaks takie miejsca zdają się dawać szansę kobietom na odprężenie i jednocześnie utrzymanie atrakcyjnego wyglądu. Takie miejsca często oferują karnety co jest dodatkową mobilizacją do uczęszczania na te zajęcia regularnie i z dużą determinacją. Koszty tych zajęć nie są zbyt wygórowane, każda kobieta, której zależy na zgrabnej sylwetce i atrakcyjnym wizerunku nie będzie starała się nadmiernie oszczędzać. Bardzo popularny wśród kobiet jest pilates, czyli system ćwiczeń mający na celu uelastycznienie i rozciągnięcie wszystkich mięśni ciała. Aerobik, siłownia, pilates czy ćwiczenia we własnym zakresie- każde z tych rozwiązań jest dużym krokiem do osiągnięcia i utrzymania zgrabnej, atrakcyjnej sylwetki.

32W obecnych czasach główną myślą wielu kobiet jest kariera, pieniądze czy wymarzony facet.
W takiej sytuacji okazuje się, że nie mają one zbyt wielu czasu na inne istotne sprawy w ich życiu. Zabiegane, wiecznie wiszące na słuchawce telefonu komórkowego zapominają o sobie samych i o swym zdrowiu. Utarło się powiedzenie, że nowoczesna kobieta nie ma czasu na właściwą dbałość o samą siebie. Zamiast podejmować wysiłki – w celu poprawiania kondycji własnego
ciała – ograniczają się do wizyty u kosmetyczki, której zadaniem jest zamaskowanie mankamentów urody. Tradycyjne podejście do dbałości o własną sylwetkę chcą zastąpić różnego rodzaju dietami cud oraz preparatami farmakologicznymi, które rzekomo poprawią ich sylwetkę. Czy jednak tego typu zabiegi są w pełni skuteczne? Czy nie warto spróbować czegoś innego?
Nowoczesna kobieta staje obecnie przed wyborem: albo sięgnie po nowoczesne środki, mające o nią zadbać, albo podejmie wysiłek fizyczny, zwany sportem. Od dawna wiadomo, że sport to zdrowie. Nie chodzi tu tylko o kwestię ładnej figury, choć to również jest ważne. Sport jest lekiem na stres, na otyłość. Jest on również sposobem na relaks oraz pewną formą rozładowania negatywnych emocji, które gromadzą się w człowieku.
Zbawiennego działania sportu na życie współczesnej kobiety nie jest w stanie zastąpić wizyta u kosmetyczki czy środki farmakologiczne. Mimo zatem braku czasu, braku chęci warto zastanowić się nad podjęciem pewnego wysiłku, który już od samego początku będzie przynosił pozytywne owoce. Nie można, zatem stwierdzić, że nowoczesna kobieta nie jest w stanie uczyć sportu jednym z ważniejszych elementów własnego życia. Joga jest nowoczesnym sposobem na sport. Zaczerpnięta jest ze wschodnich kultur i robi prawdziwą furorę . kobiety coraz częściej zamiast aerobiku czy basenu wolą wybrać się na jogę gdyż są to nie tylko ćwiczenia, ale i sposób na życie. Styl życia, którym się człowiek kieruje. Bardzo często osoby ćwiczące jogę są wegetarianami gdyż wyznają taką właśnie filozofię życiową. Nie uważam, aby ta filozofia była zła, lecz nie wiem czy potrafiłabym być aż tak zdeterminowana do działania. Joga pozwala się odprężyć a przy tym wykonywać skomplikowane figury pozwalające na wyćwiczenie poszczególnych elementów ciała. Joga jest szczególnie popularna w showbiznesie gdyż wspaniale wspomaga walkę ze stresem. Rozpoczęcie seansu polega na całkowitym wyciszeniu, odrzuceniu wszystkich myśli i skupieniu się po kolei na poszczególnych częściach ciała. Takie odprężenie pozwala do przejścia na kolejny etap, jakim są ćwiczenia. W jodze nie jest ważna szybkość, lecz dokładność ćwiczeń. Zaczyna się od prostych które większości nie sprawiają trudności a delikatnie rozciągają mięśnie, na kolejnych etapach przechodzi się do coraz to trudniejszych figur których wykonanie osoby nie rozciągniętej bez treningu jest po prostu ni możliwe. Po seansie jogi jesteśmy niesamowicie wypoczęci mimo znacznego wysiłku. I to na tym właśnie polega magia jogi, wykonujesz ćwiczenia skomplikowane, rozwijające twoje ciało a tak naprawdę nie męczysz się.

13Każdy człowiek potrzebuje indywidualnej diety, którą sam dopasowuje do swojego organizmu i jego potrzeb. Szczególną uwagę należy zwrócić na dietę sportowca, który powinien dobrze się odżywiać. Przy każdym treningu czy to ciężkim czy mniejszym spalamy kalorie. Aby uniknąć utraty wagi musimy co dziennie zaopatrywać nasz organizm w niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich ich ilościach.
Sportowiec powinien jeść lekko strawne pożywienie, tak aby przed treningiem nie czuć się zmęczony i ociężały. Po treningu natomiast musimy nadrobić utracone kalorie, ponieważ jedząc mniej w stosunku do utraty możemy tracić siły a przy tym nasze treningi będą nie tylko stratą czasu, ale także powodem różnych chorób.
Ważnym elementem w życiu sportowca jest woda, która zawiera potrzebne nam sole mineralne. Jest ona zdrowa i nie zawiera sztucznych barwników czy innych szkodliwych składników. Nie jest polecane picie soków lub napoi gazowanych, gdyż szkodzą one tylko zdrowiu oraz pogarszają stan fizyczny sportowca.
Jeśli chcemy odżywiać się zdrowo możemy poszukać w internecie różnych przepisów na pyszne potrawy specjalnie dla osób, które uprawiają jakiś sport. Można je samemu przyrządzić. Wystarczy trochę cierpliwości oraz próby, aby przekonać się, że życie sportowca może być pozytywne. Pamiętajmy, że dobra dieta i sport to świetne połączenie i sposób na życie. Sportowiec musi wyjątkowo dbać o swój organizm dlatego właśnie jego dieta musi być naprawdę dobrze dobrana. Jeżeli masz awitaminozę lub po prostu sama stwierdzasz, że brak ci jakiś konkretnych witamin (można posiadać taką wiedzę dzięki uważnemu obserwowaniu organizmu i jego reakcji) możesz uzupełnić swoją dietę w odpowiednie produkty lub też zmienić ją całkowicie. W różnych porach roku organizm człowieka nieco inaczej pracuje i przez to również potrzebuje nieco innych witamin aby odpowiednio pracować. Witaminy i woda to źródło piękna i młodości dlatego nie możesz o nich zapominać. Różnego rodzaju suplementy diety pozwalają uzupełnić we wszelkiego rodzaju sposobach żywienia witaminy oraz związki potrzebne w konkretnym okresie dla organizmu. Lecz oprócz suplementów diety możesz po prostu pokolorować swoją dietę bukietami warzyw i owoców które dostarczają przecież do organizmu wiele zdrowych związków. Ważne jest to by warzywa i owoce były świeże gdyż wtedy mają w sobie najwięcej zdrowia. Warto jest zorientować się w różnego typu książkach na temat diet jakie owoce i warzywa zawierają związki potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania organizmu. Dzięki takiej Widzy z pewnością ułożysz dla siebie pełnowartościową dietę i dzięki temu będziesz cieszyła się pięknem i młodością skóry, włosów i paznokci przez długie lata, a także nie będziesz mogła narzekać na zdrowie. Warto czasami także uzupełnienie diety w witaminy skonsultować z lekarzem, który pomoże ci zdecydować, jakich związków może brakować dla twojego organizmu.