13Każdy człowiek potrzebuje indywidualnej diety, którą sam dopasowuje do swojego organizmu i jego potrzeb. Szczególną uwagę należy zwrócić na dietę sportowca, który powinien dobrze się odżywiać. Przy każdym treningu czy to ciężkim czy mniejszym spalamy kalorie. Aby uniknąć utraty wagi musimy co dziennie zaopatrywać nasz organizm w niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich ich ilościach.
Sportowiec powinien jeść lekko strawne pożywienie, tak aby przed treningiem nie czuć się zmęczony i ociężały. Po treningu natomiast musimy nadrobić utracone kalorie, ponieważ jedząc mniej w stosunku do utraty możemy tracić siły a przy tym nasze treningi będą nie tylko stratą czasu, ale także powodem różnych chorób.
Ważnym elementem w życiu sportowca jest woda, która zawiera potrzebne nam sole mineralne. Jest ona zdrowa i nie zawiera sztucznych barwników czy innych szkodliwych składników. Nie jest polecane picie soków lub napoi gazowanych, gdyż szkodzą one tylko zdrowiu oraz pogarszają stan fizyczny sportowca.
Jeśli chcemy odżywiać się zdrowo możemy poszukać w internecie różnych przepisów na pyszne potrawy specjalnie dla osób, które uprawiają jakiś sport. Można je samemu przyrządzić. Wystarczy trochę cierpliwości oraz próby, aby przekonać się, że życie sportowca może być pozytywne. Pamiętajmy, że dobra dieta i sport to świetne połączenie i sposób na życie. Sportowiec musi wyjątkowo dbać o swój organizm dlatego właśnie jego dieta musi być naprawdę dobrze dobrana. Jeżeli masz awitaminozę lub po prostu sama stwierdzasz, że brak ci jakiś konkretnych witamin (można posiadać taką wiedzę dzięki uważnemu obserwowaniu organizmu i jego reakcji) możesz uzupełnić swoją dietę w odpowiednie produkty lub też zmienić ją całkowicie. W różnych porach roku organizm człowieka nieco inaczej pracuje i przez to również potrzebuje nieco innych witamin aby odpowiednio pracować. Witaminy i woda to źródło piękna i młodości dlatego nie możesz o nich zapominać. Różnego rodzaju suplementy diety pozwalają uzupełnić we wszelkiego rodzaju sposobach żywienia witaminy oraz związki potrzebne w konkretnym okresie dla organizmu. Lecz oprócz suplementów diety możesz po prostu pokolorować swoją dietę bukietami warzyw i owoców które dostarczają przecież do organizmu wiele zdrowych związków. Ważne jest to by warzywa i owoce były świeże gdyż wtedy mają w sobie najwięcej zdrowia. Warto jest zorientować się w różnego typu książkach na temat diet jakie owoce i warzywa zawierają związki potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania organizmu. Dzięki takiej Widzy z pewnością ułożysz dla siebie pełnowartościową dietę i dzięki temu będziesz cieszyła się pięknem i młodością skóry, włosów i paznokci przez długie lata, a także nie będziesz mogła narzekać na zdrowie. Warto czasami także uzupełnienie diety w witaminy skonsultować z lekarzem, który pomoże ci zdecydować, jakich związków może brakować dla twojego organizmu.

33Dieta odchudzająca to pojęcie wyjątkowo szerokie i każda kobieta, która choćby raz w życiu się odchudzała wie to bardzo dobrze. Aby rozpocząć odchudzanie należy pamiętać o kilku czynnikach, które są wyjątkowo istotne podczas wybierania diety. Przed rozpoczęciem diety należy się do niej przygotować. Przygotowywania powinny pomału wprowadzać zmiany do jadłospisu, nie możesz nagle przestać jadać tyle ile do tej pory gdyż twój organizm zbyt gwałtownie na to zareaguje, wszystkie zmiany powinny być wprowadzane stopniowo. Diet odchudzających jest naprawdę wiele. Ja polecam dietę białkową, w której znacznie ogranicza się spożywanie pieczywa, wprowadza się więcej serów, mięs, jajek. W drugim tygodniu zwiększa się ilość warzyw w diecie. Pieczywo, jeżeli spożywasz to niech to będą wypieki pełnoziarniste. Śniadania powinny być sycące i powinny oczyszczać organizm. Dlatego idealne na śniadanie będą otręby lub musli z owocami. Jeżeli nie potrafisz zrezygnować ze słodkości- zamień je suszonymi owocami. Wspomogą one przemianę materii, dostarczą ci witamin i potrzebnych dla organizmu cukrów oraz zabiją chęć na słodycze. Jeżeli naprawdę chcesz zrzucić kilka kilogramów dietę powinnaś połączyć z aktywnością ruchową. I przede wszystkim musisz być wyjątkowo systematyczna! Systematyka w odchudzaniu to podstawa, o której nie należy zapominać gdyż dotychczasowe efekty bardzo łatwo jest zatracić i bardzo szybko przybrać nie potrzebnie na wadze.
W dzisiejszych czasach kobiety chcą wyglądać szczupło niczym modelki z wybiegów. Niestety niektórzy aby mieć zdrową i zgrabną sylwetkę nie koniecznie taką jak gwiazdy telewizji, muszą trochę nad sobą popracować. Kiedy nadwaga staje się chorobą, która przeszkadza w normalnym życiu należy zwrócić się do dietetyka o odpowiednią dietę lub spróbować samemu ale odpowiednio schudnąć.
Nie jest prawdą, że jeżeli jemy mniej chudniemy. Jest to nie tylko niezdrowe ale też nieskuteczne. Kiedy przez całe życie jedliśmy to co chcieliśmy i ile chcieliśmy nasz organizm przyzwyczaił się już do tej właśnie ilości pokarmu i nie możemy tak radykalnie tego zmienić. Jeżeli zaczęliśmy od razu jeść mniej to wtedy nasz organizm zaczyna się bronić i magazynować pokarm, który wchłaniamy w tak małych ilościach. Nie tylko nie schudniemy, ale też przybędą nam z czasem dodatkowe kilogramy.
Najlepszym sposobem jest udanie się do dietetyka, który poradzi i rozpisze indywidualną i odpowiednią dla nas dietę. Niestety nie wystarczy tylko zająć się tematem żywienia, ale należy też pomyśleć o ruchu fizycznym. Bez sportu nasz wysiłek jest niczym, ponieważ trenując odpowiednio i dostosowując się do jadłospisu lekarza możemy zajść bardzo daleko. Dzięki takiemu działaniu możemy sporo schudnąć co na pewno ułatwi nam życie oraz kontakty z innymi ludźmi. Jeżeli chcesz się odchudzić to z pewnością nie masz innego wyboru jak właśnie sięgnięcie po odpowiednią dietę odchudzającą.