23Kiedy na zewnątrz temperatura sięga szczytu apetyt na jedzenie znika. Jednak nie możemy zapomnieć, że nasz organizm choć nie daje tak silnych znaków jakim było poczucie apetytu to domaga się takiej ilości pokarmu jak dotychczas.
W lato nie musimy jeść ciężko strawnych pokarmów ani gorących. Jest wiele różnych potraw, które można przyrządzać właśnie w czasie upałów. Nie jest powiedziane, że obiady muszą być gorące, możemy zjeść coś na zimno, ale równie pożywnego.
Jeśli nie wiemy jak przyrządzić daną potrawę możemy skorzystać z książek kulinarnych lub internetu. Czasami możemy trafić w telewizji na programy kulinarne, które mogą nam podać wiele cennych wskazówek.
Jeżeli nie mamy talentu kulinarnego to pozostaje nam wybranie się do restauracji lub do innego miejsca gdzie podają jedzenie pasujące do pory dnia itp. Takich miejsc jest niewiele, ale zawsze jest szansa, że trafimy na restauracje, która przygotowuje dania na życzenie klienta takie jakie sobie wymarzy.
Pamiętać musimy, że w trakcie upałów zapotrzebowanie na wodę dla człowieka jest większe. Trzeba pić dużo soków, a najlepiej wody, która jest najzdrowsza. Dobrze jest nosić ze sobą czy to na krótsze czy to na dłuższe spacery butelkę z wodą, aby zawsze i wszędzie mieć dostęp do picia. Na wszelki wypadek miejmy ze sobą pieniążki, aby w razie braku jakiegokolwiek napoju móc kupić. go w najbliższym sklepie. W czasie upałów trzeba koniecznie lepiej zadbać o organizm gdyż wbrew pozorom łatwiej wtedy zachorować.
Tak wiele mówi się teraz o dietach odchudzających, że całkiem zapomina się o problemie przeciwnym. Niektóre osoby marzą, aby przybrać trochę na wadze. Sposób jest podobny do diety odchudzającej jeśli chodzi o kolejne kroki: należy poradzić się dietetyka, stosować się do jego zaleceń oraz wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Jednak tylko z pozoru te dwie sprawy są do siebie podobne. Tak naprawdę każda z tych diet jest przeciwieństwem drugiej.
Powiedzenia, że należy dużo jeść oraz chodzić na śniadania, obiady, kolacje do fast foodów jest kompletnym mitem. Nic tym nie zdziałamy, jedynie pogorszymy swoje zdrowie. Aby naprawdę przybrać trochę na wadze trzeba spożywać pięć a nawet sześć posiłków dziennie, powinny być one obfite tak, abyśmy nie musieli dojadać pomiędzy posiłkami. Dobrze by było gdyby były one spożywane o tych samych porach dnia.
Osoby, które chcą przytyć nie powinny obżerać się na noc, ponieważ żołądek powinien wtedy odpocząć. Można na noc wypić szklankę melisy, która nie tylko uspakaja, ale spowalnia także przemianę materii co może pozytywnie wpłynąć na naszą dietę.
To nie prawda, że ćwiczenia fizyczne szczupłym osobom są zabronione. Trzeba tylko dobrać odpowiednie, dzięki którym nie schudniemy, ale nabierzemy mięśni. Jeżeli nie potrafimy sami dobrać sobie takowych ćwiczeń to wizyta w siłowni oraz porada trenera jest tu niezbędna. Z pewnością osoba doświadczona pomoże ci dobrac odpowiedni zestaw ćwiczeń takich które w pełni cię zadowolą.